alles over vrije en openbron software

donderdag 23 oktober 2008

De interface voor de office CD is af.
Alle buttons zijn geplaatst, de teksten zijn vertaald.
Het enige wat nog moet gebeuren is de omvorming tot een ISO-bestand wat ik thuis zal doen. Waarom? Omdat ik thuis met Ubuntu Linux werk, en op dat besturingssysteem veel gemakkelijker een ISO bestand moet creƫren.
Daarvoor gebruik ik het programma mkisofs, in combinatie met volgende deze tutorial.
Het autorun gedeelte heb ik wel weggelaten. Om eerlijk te zijn werkt dit vrij hinderlijk.
Ik heb thuis al een klein shellscript voorbereid, dat ik maar moet invoeren in mijn commandolijn, en alles gebeurt vanzelf.
Ik hoop van deze CD te kunnen aanbieden als download, zodat enkele mensen deze kunnen testen voor hij in de bibliotheek komt te liggen.

Op deze CD komt dus volgende software te staan:
WindowsMacOSXGNU/Linux
OpenOffice.orgOpenOffice.orgOpenOffice.org
AbiwordAbiwordAbiword
GrisbiGrisbiGrisbi
7ZIP7ZIP7ZIP
Notepad++SmultronSciTE
SumatraPDFSkimEnvince
ScribusAquaScribusScribus


Binnenkort zal ik ook een gelijkaardige tabel posten met de software die op de andere CD's zal verschijnen. Deze zijn:
  • Office (deze CD)
  • Educatie
  • Games
  • Beeld, geluid en video
  • Internet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten