alles over vrije en openbron software

dinsdag 5 mei 2009

Vrije Software DVD

De DVD met vrije software voor Linux; MacOSX en Windows is AF! Het samenstellen van deze DVD was het project voor mijn stage aan de Openbare Bibliotheek van Kortijk.
Deze DVD bevat een grote collectie vrije software, die gemakkelijk doorzoekbaar is met een webgebaseerde interface (in HTML). Deze DVD bevat de versies van verschillende softwarepakketten voor Linux, MacOSX en Windows. Daarnaast worden ook enkele van de belangrijkste kenmerken van de software getoond, en een boel nuttige links. Deze DVD is binnenkort uitleenbaar in de bibliotheek van Kortrijk.
Wilt u een eigen DVD? Dan kan u hem uitlenen in de bibliotheek van Kortrijk en een kopie maken. (Ja dat mag, de software is immers vrij!) Deze DVD heeft een grootte van 1,3GB, dus kan ik hem niet online plaatsen om te downloaden. Wilt u deze DVD toch hebben, stuur dan een mailtje naar lennertholvoet [at] gmail [dot] com, en dan kunnen we kijken hoe de DVD bij u raakt.

Hoe kon ik het vergeten?
Een overzicht van de software, met link naar hun homepage:

5 opmerkingen:

  1. Tijl Vandersteene5 mei 2009 om 12:21

    Sjiek. Zeg, wat staat er op die DVD?
    Kan je geen overzichtje op je blog zetten?
    Dat zou interessant zijn.

    Trouwens, geen interesse in een boek: "Hackers Guide, ISBN: 9043001600", wel al uit 1999, een goeie 900 pagina's + CD-ROM. Ik geef het weg want ik ben er toch niets mee. Seintje als je interesse hebt.

    Grtjs, T.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat overzichtje zal ik er direct onderzetten. Het zat in het plan, geen idee waarom ik het uiteindelijk niet gedaan heb?:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lennert,

    Er staan idd leuke programma's op. Maar zou het niet mogelijk zijn om ipv deze DVD online te zetten op de traditionele manier, hem via een torrent aan te bieden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ jeroen, de DVD zou inderdaad via torrent aangeboden kunnen worden, maar dan zou er genoeg moeten geseed worden. En hoe het precies zit met torrents uploaden weet ik eigenlijk niet :/

    Wat ik wel zal doen (zal wel pas binnen een 2tal maand zijn, wegens thesis) is een online versie maken, met links naar de correcte downloadpaden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tijl Vandersteene14 mei 2009 om 21:27

    Open source en free mind mapping tool voor Mac en Windows: XMind.
    URL: http://www.xmind.net/

    BeantwoordenVerwijderen